یوگا ورزش یا فراتر از آن

در مورد تاریخچه‌ی یوگا مطالب فراوانی هم در اینترنت و هم در کتابهای مرتبط وجود دارد. اما چیزی که مرا وا‌داشت این مقاله را بنویسم این بود که ما باید یوگا را به عنوان یک ورزش بپذریریم یا آن را جزئی از زندگی و سبک زندگی خود کنیم. کدامیک از این دو روش می تواند به ما کمک کند.

 

اول از همه باید ببینیم تا چه حد به کمک یوگا نیاز داریم. اگر تا آن اندازه مستاصل نشده ایم که از یوگا کمک بخواهیم پس آن را به عنوان یک ورزش قبول می کنیم و هر از گاهی به سراغش رفته و به عنوان ورزش آن هم از نوع مکمل استفاده می کنیم.

 

روی سخن من با کسانی است که مانند خود من ازامتحان کردن هر روشی برای کاهش وزن، رسیدن به آرامش، داشتن اعتماد به نفس، داشتن عزت نفس، ارتباط با خالق و هر هدفی که نیاز به کمی تلاش دارد مضایقه نکرده اند.

یوگا را به عنوان سبک زندگی خود بپذیرید. می گویم بپذیرید چون تا پذیرش این موضوع در جان شما نقش نبندد و ضرورت انجام هر روزه‌ی آن احساس نشود همچنان یوگا را به عنوان ورزش افراد مرفه و تفننی انجام خواهید داد.

در ادامه چند توصیه برای ایجاد یوگا به عنوان سبک زندگی دارم که برای خود من کارساز بوده‌اند:

 

1-اگر در ابتدای راه هستید و دلتان می خواهد یوگا را در لیست کارهای روزانه تان بگنجانید خیلی سریع در یک کلاس یوگا ثبت نام کنید. اگر با کلاس حضوری راحت‌ترید از آن استفاده کنید اگر مثل من دوست دارید در منزل باشید و یوگا کنید آنلاین ثبت نام کنید. این روزها به لطف اینترنت دیگر نیازی به تحمل رنج رفت و آمد و هزینه های اضافی غیر از هزینه‌ی ثبت نام نیست.

2-معمولن کلاسهای یوگا در هفته دو یا سه روز برگزار می شوند و برای اینکه شما بتوانید هر روزه یوگا کنید می‌توانید از درسی که هر روزه می گیرید اسکرین رکورد بردارید تا در روزهایی که کلاستان برگزار نمیشود با آنها تمرین کنید.این روش کولاک می‌کند.

 

این را هم اضافه می کنم که حرکات یوگا در خیلی از سبک ها مشابه هم هستند و فکر نکنید که هر روز باید حرکت جدید و متفاوت ببینید. همینکه در اجرای حرکات حرفه‌ای شوید برای شما کافیست.

 

3-در انجام حرکات هر روزه استمرار داشته باشید. به خود تعهد بدهید که من حتمن در فلان ساعت این حرکات را انجام میدهم. بدن شما آنقدر هوشمند است که در مدت کوتاهی نتیجه‌‌ی استمرار و تلاش خود را دریافت خواهید کرد.

4-مدیتیشن جزء لاینفک یوگاست. حتمن قبل و بعد از انجام حرکات پنج تا ده دقیقه مدیتیشن داشته باشید. در اینترنت و بسیاری از کانال های تلگرامی کلمه‌ی مدیتیشن را سرچ کنید و از هزاران فایل مدیتیشن استفاده کنید.

 

 

5-اگر در منزل کودکی دارید که فکر می کنید مزاحم انجام حرکات شماست او را باخود همراه کنید. باید بدانید که بسیاری از حرکات یوگا از حرکات کودکان ما الهام گرفته شده اند. آنها بهتر از شما با یوگا آشنا هستند و بدن آنها انعطاف بسیاری برای انجام حرکات دارد.

 

در پایان امیدوارم این مطالب به کار شما بیاید و یوگا و مدیتیشن را جزئی از امور روزانه ی خود بپذیرید و از نتایج آن شگفت زده گردید. این شعار را در ذهن خود مدام تکرار کنید:

یوگا یک سبک زندگی است.

 

به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):