پاکسازی بهاره

دو روز است که رژیم سبزیجات گرفته‌ایم. من و همسرم. برای بچه‌ها غذای جداگانه می‌پزم. تجربیاتمان در این دو روز بسیار جالب است. من همیشه به هنگام خوردن غذاهای گوشتی دچار حالت بدی می‌شدم. نه صرفن به خاطر بحث انساندوستی و طرفدار طبیعت بودن البته که یکی از دلایل می‌تواند باشد اما هر وقت غذایی می‌خوردم که با گوشت درست شده بود به جانم نمی‌نشست. بر عکس خوراک‌ی که با گیاهان درست شود و یا به صورت سالاد‌های میوه و سبزیجات درست شده باشند بسیار برایم دلنشین و خوش‌‌آیند بودند.

تجربه‌ی این دو روز که قرار است تا هفت روز ادامه داشته باشد به من ثابت کرد، هر آنچیزی که نیاز بدن و طبیعت وجودی ما باشد از طریق میل‌مان به ما الهام می‌شود.

برای همسرم سخت است که از نان و برنج و گوشت دل بکند اما این شرایط برای من مثل زندگی در بهشت است. نه تنها اذیت نمی‌شوم بلکه بسیار راضی هستم. البته من اصراری به رژیم گرفتن ایشان نداشتم بلکه این رژیم پاکسازی آیورودایی را برداشتم تا کمی از بار بدنم بکاهم. ما با خوردن غذاهای سنگین و پیچیده از بدن خود کار زیادی می کشیم. پاکسازی‌هایی به این سبک به بدنمان استراحت داده و باعث طول عمرما می‌شوند.

احساس سبکی خاصی می‌کنم. حرکات ورزشی‌ام را به راحتی انجام می‌دهم. کمی آب ریزش بینی و سرفه دارم که می‌دانم به خاطر بیرون‌ریزی است. ما با خوردن غذاهای پخته شده که تقریبن یک غذای مرده است نه تنها انرژی دریافت نمی‌کنیم بلکه با مجبور کردن بدنمان  به اضافه کاری انرژی هم از او می‌گیریم. و این غذاها باعث می‌شوند بسیاری از مخاط درون ریز ما به جای اینکه خارج شوند در جای خود یا در مسیر خشک شوند.

اکنون که به فصل بهار نزدیک می‌شویم پاکسازی به سبک گیاهخواری بسیار به زدودن سموم اندوخته شده در سلولهایمان کمک می‌کند.

اگر دوست داشته باشید از روشی که من برای پاکسازی استفاده کردم بهره ببرید من به این شیوه عمل کردم.

روز اول: کل روز را انواع میوه به جز موز خوردم.

روز دوم: کل روز انواع سبزیجات مصرف کردم.

روز سوم‌: مخلوطی از میوه و سبزیجات استفاده کردم. 

روزچهارم: سوپ سبزیجات ولی بسیار رقیق و آبکی درست کردم. 

روز پنجم:

روز ششم:

روز هفتم:

روزهای هشتم، نهم و دهم روال عادی روزمرگی و همان غذاهایی که قبل از شروع پاکسازی داشتید را مصرف کنید.

و این دوره را می‌توانید برای دو دوره دیگر در طول ماه تکرار کنید.

به این شیوه رژیم انتقادهای بسیاری است اما برای من که میل شدیدی به گیاهان دارم روش خوبی بود. شما باید به میل درونی خود رجوع کنید که آیا با این شیوه راحت هستید یا خیر.

اگر از این پاکسازی استفاده کردید برای من کامنت کنید.

 

 

 

به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):