درس امروز من

من یک مربی یوگا هستم. برای اینکه بتوانم کلاسهایم را با بالاترین کیفیت البته در سطح خودم اجرا کنم هر ماه کلاس حرفه‌ای‌تری را ثبت نام می‌کنم، تا هم به روز باشم و هم همانطور که گفتم کلاسها را با کیفیت بالاتری ارائه دهم.

برای این ماه در کلاس یکی از اساتید یوگا ثبت نام کرده‌ام که علاوه بر تمرینات یوگا تمرینات شدید تنفسی انجام می‌دهیم. دیروز اولین جلسه را تجربه کردم.

دوساعت و نیم سر کلاس بودیم. تنها سه یا چهار حرکت و سه چهار دور تمرین تنفسی داشتیم اما به اندازه‌ی دو ساعت دویدن عرق کردیم و ازما انرژی گرفت. تجربه‌ی بسیار جدید و جالبی بود. به معنای واقعی انرژی را حس می‌کردیم.

مدت زمانی که در حرکات می‌ماندیم طولانی بود، این در حالی‌ست که در حالت معمول ما چند ثانیه در آن حرکات مکث داشتیم.

مهمترین چیز در کلاس استقامت و ماندن در حرکات و تکرار همان تمرین‌هایی است که همه بلد بودیم. چیزی که اهمیت داشت این بود که حرکات را در مدت زمان بیشتر انجام دهیم و در حرکات بمانیم و یا تنفس‌ها را در مدت زمان بیشتر و با تکرار بیشتر انجام دهیم.

درسی که این کلاس برای من داشت این بود در این دنیایی که برای هر چیزی هزاران تنوع وجود دارد و  ما همیشه به دنبال این هستیم که از تنوع بیشتر لذت ببریم تا تخصص.

حداقل در سالهای اخیر با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی برای من که بدین صورت بوده. من کلاسهای زیادی را امتحان کرده‌ام شاید بیش از صد کلاس آموزشی شرکت کرده‌ام.

با خودم فکر می‌کنم اگر سعی می‌کردم در یک یا دو زمینه متخصص شوم بهتر نبود.

حالا هم خود را مورد سرزنش قرار نمی‌دهم و از اینکه شاخه‌های متنوع را امتحان کرده‌ام فکر می‌کنم به لذت آموزشش می‌ارزید و سعی می‌کنم از این به بعد در یکی دو زمینه متخصص شوم همچنان که در کلاس دیروز در چند حرکت ساده به کمال آن حرکات نزدیک شدیم.

 

نظرات شما برایم بسیار دلنشین و راه گشا خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):